Wednesday, 16 November 2011

...cantik vs comel vs cokodok vs comot...

korang pelik tak tetiba ada 'cokodok' dan 'comot'..?
0kayh..sebenarnya aku tak da idea nak samakan yang okay2 ja dan yang kurang cantik dengan perkataan apa yang bermula dengan huruf 'C' jugak..
so aku pun letak je larh 'cokodok' dan 'comot'..

hurm...
ada yang cakap aku nie cantik..ada yang cakap aku nie comel..ada yang cakap aku nie hodoh..ada yang cakap aku nie comot..!
pape larh korang..
perlu ke aku dapatkan mende nie baru dikategorikan sebagai cantik..??

fuhhhhhh....kalau dapat tittle nie dalam hidup aku.,maw bederet2 lelaki follow aku..
elok2 aku boleh lepak kat mcD.,cuci2 mata..tetiba tepaksa lak aku dikelilingi oleh abang2 body gitu..
huhu..tak mahu aku~~~
bersyukur larh dengan ape yang ada sekarang nie...

hati2 jalan..kunk jatuh malu seyh.....=D

sedap bontot dia dapat duduk atas kerusi tu kan..huhu...=(
cun2 blako haa...=)
ehh...tetiba wujud lak MO nie kat sini~~
urm..
perlu ke aku jadi orang laen..?tak perlu kan kan kannnnnn.......

tak perlu kan aku jadi macam miss miss miss world nie semua..kentut busuk jugak..huhu..

walau bagaimana  sekali pun rupa aku.,itulah rupa aku..!
manusia selalunya cakap cantik itu berlandaskan rupa semata2..
tapi cantik itu sangatlah subjektif kannnnnnn..........??
sesetengah orang tak larh cantik macam bidadari syurga..
tapi disebabkan oleh dirinya yang tahu adab sopan sebagai seorang insan.,
secara auto dia akan dipandang sangat cantik walaupun rupanya comot kerana punyai sikap yang disenangi oleh orang di sekeliling dia..

sikap yang membuatkan diri tampak cantik antaranya ialah :
- senyuman manis dan ikhlas yang mengirimkan kasih sayang -
- tutur kata dan kelakuan yang sopan yang membina persahabatan dan menghapuskan persengketaan -
- cara pemilihan pakaian untuk dipakai hari2 juga memainkan peranan taw -
- cara pergaulan dengan rakan2 -
- pandai menjaga hati orang tua -
- setia pada Yang Esa satu-satunya -
- memenuhi tanggungjawab 5 waktu -

cantik ini secantik suria yang menyinar..
seindah bunga yang mekar di taman..
tidak akan pudar ditelan zaman..
tetapi.,cantik rupa akan pudar ditelan zaman..