Thursday 26 April 2012

Karma


masa sudah mengenjak ke pengakhiran cerita.,
lamanya kumengenali diri mu.. 
dan aku menganggap kamulah saudara ku.. 
walau apa saja yang aku mampu .,aku membantu apa yang perlu..
memaafkan bila hukum alam meminta aku melakukannya.. 
melakukan bila hukum alam mewajibkan..
sehingga aku tersisih.,hanya kerna kau menganggap aku tidak lagi pedulikan kau dan ingin menjahanamkan kau..
hasutan..?ouh MASA...cepat benar kau berlalu..segala yang terjadi masih segar difikiran ini..
masih terasa seperti ianya berlaku sebentar tadi..


setelah ku berikan kepercayaan.,
tak terlintas di kotak fikiran kecil ku ini yang kau begitu membenci diri ini..
tak terlintas di kotak fikiran kecil ku ini aku begitu membenci diri mu.. 
semua kata2 kau itu terlalu mengguris hati kecil ku ini..
kata2 kesat kau terhadap aku., OUH sakit..

aku tahu kau sedang merasakan perit yang pernah aku rasa..
tidak perlu cerita padaku.,
kerna aku tahu dari segi tingkah laku mu..
tanyalah diri apa yang sudah jadi..
kini kau tahu bagaimana kurasa..
menahan peritnya bisa..
semua ini tidak kuduga..


kau selalu menyebut KARMA..
kini kau tahu maksud KARMA itu bukan..?
itu lah HUKUM KARMA...